Ko ljudje začnejo izdelovati spletno stran si mnogi mislijo: “začnimo na prvi strani, ki jo bodo videli mnogi uporabniki – torej domača stran. To je logično, kajne? “

Morda se sliši logično, toda vedno to ni najboljši kraj za začetek. Pogosta napaka je, če se preveč osredotočimo na domačo stran. Domače strani spletnih mest lahko postanejo preveč pomembno mesto, poskušajo povzeti vse na spletni strani in vsebovati vse o vsem. To lahko privede do tega, da postanejo preveč zasičene in preveč nejasne.

Na takih straneh se lahko čudite velikemu številu povezav in vsebin. Včasih na takih straneh najdete vse – od potovanja do televizije, zmenkov do navodil, pripomočkov ipd. Vse te vsebine se trudijo pridobiti vašo pozornost.

Takšna zelo zelo zasičena domača stran je mogoče v redu za določena spletna mesta, toda za vašo domačo stran je skoraj vedno to pretirano in bi odvrnilo precej več uporabnikov, kot bi jih pritegnilo.

Domača stran s preveč vsebine

Prav tako je pogosto napačno mnenje, da je domača stran prva stran, ki jo bodo videli obiskovalci vaše strani. Mogoče, če slišijo za ime podjetja ali dobijo naslov v letaku, preberejo v časopisu ali reviji in podobno, včasih vpišejo točno lokacijo spletnega mesta v svoj brskalnik in tako končajo na domači strani.

Še večja verjetnost pa je, da bodo obiskovalci na vašem spletnem mestu končali na podlagi iskanja. Če bodo iskali npr. ime podjetja ali benda, je verjetno (čeprav ni zagotovo), da bodo dobile kot rezultat domačo stran spletnega mesta. Recimo, na primer, da nekdo išče »Beatles tribute bend« bo namesto tega – morda kot prvi rezultat dobil stran »Datumi turneje«. Ali če bi bilo iskanje »zavarovalna agencija v Ljubljani«, bi bil zgornji rezultat lahko stran »O naši agenciji«, ker ta stran omenja, da je agencija iz Ljubljane, medtem ko domača stran ne omenja tega.

New York Times v članku o svoji odločitvi, da prenehajo zaračunavati dostop do stare vsebine, ugotavlja, da se je vedenje njihovih obiskovalcev spremenilo – kaj se je spremenilo, je dejal The Times, je bilo to:

… Mnogo več bralcev je začelo prihajati na spletno mesto iz iskalnikov in povezav na drugih spletnih mestih, namesto da bi prihajalo neposredno na NYTimes.com. Ti bralci, ki niso imeli dostopa do člankov za plačane vsebine in je bila manjša verjetnost, da plačujejo naročnine kot bolj zvesti neposredni uporabniki, so bili videti kot priložnosti za več ogledov spletnih strani in zaradi tega povečanje prihodkov od oglaševanja.

Kaj to pomeni za našo spletno stran?

Vse to pomeni, da medtem ko morate vsebino razdeliti na posamezne strani, morate razmišljati o tem, kako bodo vaši obiskovalci našli tisto, kar resnično iščejo oziroma kam bodo šli naprej po vaši strani, ko bodo želeli prebrati še kaj več.

Čeprav je morda mamljivo, da bi na domači strani dodali vsega po malem, je dejansko bolje, da jo uporabite samo za poudarjanje drugih strani na spletnem mestu in usmerjanje prometa na njih. Domačo stran obravnavajte kot katero koli drugo stran na spletnem mestu in ji določite določen namen (pokazati novosti, zagotoviti pregled, samo predstaviti skupino in popeljati ljudi naprej na spletno mesto ipd.). Za stran je tako pomembno, da bo vsebovala tudi dobro obliko navigacije do drugih območij (meniji…) in promoviranje vaše blagovne znamke.

Dovolite, da vam pomagamo pri izdelavi vaše spletne strani. Kontaktirajte nas tukaj.

Domača stran apple